dimarts, 17 de març del 2009

BUENOS AIRES PER ACABAR

Sembla mentida com han passat de ràpid tots aquests dies de viatge, per a nosaltres és com si ahir mateix sortíssim de casa per començar una aventura que no oblidarem mai i ara ja estem al final. I què millor per acabar que retornant a la gran ciutat de Buenos Aires, en la nostra primera estada a la metròpoli vam poder practicar un turisme diferent al que marquen les guies, ja ho explicàvem als primers articles del bloc, per tant ara tocava veure coses que són de visita obligada si o si!

Vam començar visitant el barri de Recoleta amb la corresponent passejada entre les làpides d'il.lustres morts del seu famós cementiri, també vam gaudir dels immensos parcs que envolten el barri i ens vam quedar sense paraules amb la "Biblioteca Nacional". Un altre dels dies vam anar d'excursió fins a Tigre, poble des d'on es pot visitar el Delta de Tigre, que vindria a ser la desembocadura del riu Paraná després de bifurcar-se en molts altres rius menors. Alló seria com la Venècia argentina, la gent es mou en barques pels molts canals que van zigzaguejant entre cases amb jardins mig submergits per les pujades de nivell. És un hàbitat ideal pels mosquits, feia temps que no en patíem les seves picades. El paisatge és idíl.lic pensant que ens trobàvem tan aprop de Buenos Aires i un respir de l'atrafegat dia a dia de la ciutat pels visitants. Tot i que ja l'havíem vist, vam revisitar el centre, amb les seves grans avingudes, Plaza de Mayo, Plaza del Congreso...i també perquè teníem pendent menjar les que ens havien dit que eren les millors empanades de tota l'Argentina, vam dinar a la cafeteria de la seu de la Universitat de las Madres de la Plaza de Mayo, i certament estaven molt bones, recomanables!!

Un altre barri que ens havíem deixat per visitar (de dia, perquè de nit ja l'haviem gaudit) va ser San Telmo. Ens va tocar un dia plujós dels forts, tot i això no ens vam arronsar i vam anar fins al mercat de San Telmo, un lloc molt curiós on podies trobar articles realment extranys i sorprenents. També vam visitar un amic que treballa en una llibreria amb llibres de segona mà, un petit espai ple de lletres antigues i noves, amb olor d'armari de l'àvia i que ens va recordar a un escenari d'un dels llibres de Ruiz-Zafón.

I finalment Palermo, el barri convertit pels "caretas" (en argot de Buenos Aires "pijo") en un lloc "fashion" i de moda per a artistes i nous dissenyadors de roba que han omplert els seus carrers de restaurants cars i botigues amb articles a la última. En aquest barri vam estar dormint els nostres últims dies a l'Argentina. Vam estar de sort d'estar en una casa on tota aquesta modernitat de la que parlàvem encara no havia pogut penetrar, però ni tan sols la modernitat de la que gaudim tots a les nostres cases. La nostra amiga Laura viu amb dos músics de folklore argentí i dos mims (professionals tots de dalt a baix!), i estan vivint com en un tall dins l'espai-temps on són persones felices del que fan i de la vida que porten. Realment nosaltres ens ho vam passar de conya, música tot el dia, ja fos en vinil o en directe, actuacions dels dos mims que preparaven un espectacle, aquella casa tenia vida de debò!!

En definitiva, que vam quedar tan a gust aquells últims dies passejant com si fòssim a casa per una ciutat tan gran, que ens han quedat ganes de repetir, de poder experimentar el que seria viure en una ciutat com Buenos Aires durant un cert temps, treballant, estudiant, cantant, ballant...

Fotos:
1. Plaça Moreno a La Plata
2. Cementiri de Recoleta
3. Delta de Tigre
4. Floralis Generica a la Plaça de les Nacions Unides de Buenos Aires
5. Mercado de las Pulgas al barri de Palermo (BsAs)
Acudit: això és un home que entra en un bar de "pinxos" i...ah! ah! ui! aix! oh! ah!
jejeje, Un clàssic per l'últim article del viatge!!

Josep M. Ferrer ha dit...

Tinc un amic que surt amb una noia d'Argentina i és un enamorat de Buenos Aires. A pesar que d'entrada les grans ciutats em fan molta mandra, sembla m'acaben atrapant molt. Buenos Aires segur que m'encantaria. Espero que seguiu penjant coses al vostre blog i que el retorn a la vida quotidiana us senti la mar de bé!!!

nOsaltrEs ha dit...

hola jordi,hola berta!
com esteu?
hem anat seguint el vostre blog per veure per on paraveu i ara hem vist que ja haviau tornat!
espero que hagi anat molt be!
nosaltres ara estem a bolivia i ens queda una mica mes d'un mes!!
potser a la tornada podrem compartir unes birres i experiencies varies jaja
un petonet!
patri dani isa

Y-BOT ha dit...

Hola chicos! Gracias por siguiendo mi blog! Como estan ahora en Catalunya? Yo ahora estoy de vuelta en Canada tambien. Volvi ayer, es muy extranyo pero estoy contenta!